Fyldning af trykflasker

Vi har et semi-pro kompressoranlæg med 15.000 liters kapacitet, – det dækker butikkens egne behov.
Vi kan fylde 200 Bar tryk på mindre drivmiddelflasker – anlægget er sat til 300 Bar, så vi KAN fylde op til 300 bar på dine godkendte drivmiddelflasker, – fyldning koster 35,- til 60,-

Vi kan/vil IKKE fylde:

  • Dykkerflasker.
  • Flasker med skader.
  • Ikke-godkendte flasker.
  • Gamle flasker, uanset stand.
  • Luft på kulsyreflasker.
  • Osv.

Vi sælger dig gerne en fyldestation, – altså koblingen mellem f.eks 2-300 bar dykkerflaske og din drivmiddelflaske, – på den vis er du selvhjulpen.

Vi fylder ikke luftvåben/paintballflasker som vi er i det mindste tvivl om tilstand og godkendelse på, – flasker skal være hele og pæne, uden hakker og ridser, – godkendt med “π” og ligge inden for dato-rammen for flaskens påtrykte data. Vi fylder ikke DOT-godkendte flasker.

Der er ikke altid folk i butikken som kan fylde og har flasken særlige krav til opfylding, – så må man aflevere flasken ved disken og hente den, – når den er blevet fyldt op.

  • Vi trykprøver ikke flasker.
  • Vi afviser flasker som vi er tvivlsomme over for.
  • Vi fylder ikke flasker større end 1,9 liter.
  • Særlige krav til fyldning – aflevér i butik og hent senere.
  • Flaske og regulator skal sidde ordentligt sammen.

Priser:

  • 200 bar 35,00 Kr
  • 300 bar 60,00 Kr
  • 300 bar slowfill 169,00 (Safer mm, som bundfyldes)
  • Reparation af regulatorer, – AA airfill-nipple-læk, ompakning mellem reg og flaske mm 120,- pr 15 minutter arbejdstid + omkostninger til evt reservedele. Vi har det rette værktøj.

Når du selv skal fylde:

  • Hovedflasken skal være solidt tøjret – brug et reb eller en kæde.
  • Fyldestationen (adaptoren) skal være hel og i orden, – o-ring imod hovedflaskens gevind skal være hel.
  • Er der jord i lynkoblingen eller mangler der låsekugler eller o-ring indvendigt
  • Se til at drivmiddel flasken er hel og i orden – π-mrk og dato.
  • Skal du foretage en 200 bar eller 300 bars fyldning Det er teksten på flasken der er afgørende, – ikke, – hvor højt op uret/indikatoren kan måle.
  • At regulatoren er skruet helt ned i flasken.
  • At fyldeniplen er hel og ubeskadiget.
  • Er drivmiddelflasken hel tom – Så, kan der være fare på færde!
  • Skru fillstation (adaptoren) og Hovedflaskens gevind tæt sammen.
  • Sæt drivmiddelflaskens AA fyldenippel i fillstation (adaptorens) lynkobling (hun-del).
  • Åben langsomt for hovedflaskens hane.
  • Kig både på drivmiddelflaskens indikator og fillstations (adaptorens) ur – overstig ikke drivmiddelflaskens max. 3000 psi = 207 bar / 4500 psi = 310 bar.
  • Når du er nået til det ønskede tryk, – lukkes hanen helt.
  • Udluft ved at; dreje, trykke eller på anden vis påvirke bleederen så selve fillstation tømmes.
  • Når fillstation (adaptoren) er tom for luft, – udløser man lynkoblingen så drivmiddelflasken frigøres.

Mvh Pax Pneumatica